Home » Blog » Opschalen, alles wat je aandacht geeft groeit

Opschalen, alles wat je aandacht geeft groeit

Gepubliceerd op 7 januari 2022 om 11:29

Opschalen, alles wat je aandacht geeft groeit

Opschalen. Ik heb het in het artikel van mindset ook al gehad over dat alles wat je aandacht geeft groeit. Het ging in dat geval over negatieve gedachten die groeien als je ze veel aandacht geeft. Maar hetzelfde geldt voor je bedrijf. Negatieve gedachten daarmee maak je een negatieve mindset maar met positieve aandacht voor je bedrijf laat je je bedrijf groeien

 

 

 

Geef je bedrijf positieve aandacht en voor de tijd om te laten groeien

Opschalen van je bedrijf

Je bent als het goed is heel veel met je bedrijf bezig. Ondanks dat je zelf een bedrijf bent begonnen om meer vrije tijd te krijgen is het vaak zo dat je bedrijf ook tevens je hobby is. Dus naast “werken” (ik voel het nooit als werk als ik met mijn bedrijf bezig bent) besteed je ook tijd aan je hobby.

Als je hobby dus je werk is geworden dan ben je op een dag meer tijd met je bedrijf bezig dan dat je normaal met je werk bezig zou zijn. Dat is pluspunt 1 voor je bedrijf. Je bedrijf krijgt meer aandacht en dus zal het nagenoeg als vanzelf groeien.

Opschalen gaat niet snel genoeg

Ik kom regelmatig ondernemers tegen waarbij het te lang duurt voordat het bedrijf klanten krijgt, voordat het bedrijf bezoekers op de website krijgt en voordat het voor het gevoel van deze ondernemer echt gaat lopen.

Ik snap dat de rekeningen betaald moeten worden. Ik snap dat je zo snel mogelijk financieel onafhankelijk wil worden. Maar door te wanhopen en door in de stress te raken gaat je bedrijf niet sneller groeien. Sterker nog, door een negatieve mindset zorg je er juist eigenlijk voor dat de groei van je bedrijf stagneert.

opschalen

 

 

 

Ook jouw bedrijf gaat bloeien. Focus je niet op het bloeien maar focus op de aandacht die jou bedrijf nodig heeft om te bloeien

Je bedrijf groeit niet door alleen aandacht te schenken aan de groei

Doelgroep

Om je bedrijf te laten groeien zijn er een aantal dingen nodig. Om te beginnen moet je weten wie je doelgroep is en je moet weten hoe zij praten. Dat klinkt een beetje gek. Maar is jouw bedrijf gericht op directeuren van grote ondernemingen of is jouw bedrijf gericht op boeren die op het land werken. Er zit een groot verschil in hoe deze twee groepen communiceren.

Je kunt je “perfecte” klant visualiseren door een profielbeschrijving van deze klant te maken.
Dit kun je doen door één van je vorige (goede) klanten te nemen en die te beschrijven.

Geslacht
leeftijd (jongeren spreek je op een andere manier aan dan ouderen)
opleidingsniveau (het scheelt heel veel of je moet communiceren met iemand die hoog opgeleid is of iemand die laag opgeleid is of iemand die daar tussen zit. Al deze mensen spreek je op een andere manier aan)
Locatie (regionaal, nationaal of internationaal)
het probleem wat ze hebben
de oplossing die jij biedt
waarom moeten ze voor jou kiezen boven al je concurrenten

Door een dergelijk profiel te maken heb je “iemand” voor je waarvoor je schrijft op het moment dat je content maakt voor op je website. Je hebt een beeld van iemand als je een advertentie maakt.

 

 

Wanhoop niet, maar geniet van al het mooie en het leuke wat het werken aan en in je bedrijf je biedt

Zoekwoorden in je content

Tegenwoordig bereiken we de meeste mensen via internet. Maar je moet natuurlijk zorgen dat je website gevonden wordt door de juiste mensen. Het is dus belangrijk om de juiste zoekwoorden in je content te gebruiken maar die ook op de juiste plaatsen in je content te hebben.

Als je zelf niet goed bent in SEO dan kun je dat stukje uitbesteden. Maar je kunt ook een SEO cursus (wil je weten wat de cursus inhoudt, klik dan hier ) volgen. Door een goede SEO cursus te volgen kun je je hele website zelf aanpassen om beter of gewoon goed gevonden te worden in de zoekrobots. Je kunt er dus voor kiezen om je SEO uit te besteden en je alleen te richten op waar je goed in bent. Dat betekend dat je eigenlijk keer op keer moet betalen om iedere keer je nieuwe content weer te laten optimaliseren

Ik zou er zelf voor kiezen om een cursus SEO te doen zodat je zelf aan de slag kan met het optimaliseren van je website. Maar iedere keer dat je nieuw content maakt kun je dat meteen zelf optimaliseren.

 

Wil je kijken of SEO iets voor jou is? bestel dan hier een gratis E-book over SEO

Opschalen, blijven leren geeft inspiratie

Misschien is SEO totaal niet je vakgebied en heb je er ook helemaal niets mee. Maar door te blijven leren hou je je zelf scherp. Maar je krijgt ook hernieuwde inspiratie door cursussen te doen. En ondanks dat SEO misschien totaal niet bij jouw vakgebied hoort, is het wel weer een manier om anders naar jouw website te kijken en anders met je website bezig te zijn.

Je bent tenslotte ondernemer en hoe meer je zelf kunt en hoe meer je leert of hebt geleerd hoe leuker het ook wordt als je website of je bedrijf wel gaat groeien. Je hebt het dan volledig zelf gedaan en alles wat je hebt geleerd heeft nut gehad.

opschalen

 

 

 

Stop met het kijken naar hoeveel mensen je website bezoeken en start met het werken aan en in je bedrijf en vooral, geniet er van

Opschalen is ook je vakkennis bij  houden

Heel vaak zie ik ondernemers die een opleiding hebben gevolgd en een bedrijf beginnen. Ze zijn op dat moment zo met hun bedrijf bezig en met wat ze zelf willen dat ze hun klanten uit het oog verliezen. En niet echt uit het oog verliezen want die klanten willen ze juist graag binnen hebben.

Ze vergeten echter hun vakkennis bij te houden door middel van seminars, lezingen, webinars of de nieuwste boeken. Misschien zijn er in jouw vakgebied inmiddels ook weer nieuwe inzichten ontstaan. Misschien is er nog een cursus die je zou kunnen volgen om uit te breiden of om beter te worden.

Ik heb voor mezelf de regel om minimaal 10x op een jaar een cursus te volgen, naar een lezing te gaan, een webinar te volgen of naar een seminar te gaan. Op die manier hou ik mijn vakkennis bij. Maar ik krijg ook weer nieuwe inzichten waar ik het wel of niet mee eens ben en die ik wel of niet wil toepassen in mijn bedrijf.

Opschalen, sluit je aan bij een community

Door lid te worden van een community van gelijkgestemden heb je een plaats waar je kunt sparren over dingen. Vaak zitten de community leden door het hele land en kun je ook afspreken met mensen die bij jou in de buurt zitten om eens samen te gaan kijken naar een probleem.

opschalen

 

 

Samen sta je sterken en van elkaar kun je leren

Opschalen betekend ook meer geld verdienen

Je wil niet alleen opschalen om meer klanten te krijgen en te groeien. Je wil simpelweg ook meer geld verdienen. In een community zitten vaak al mensen die al groter zijn als dat jij bent. Die al meer geld verdienen. Misschien zitten er al mensen in die financieel onafhankelijk zijn geworden door hun bedrijf. Zij hebben de code gekraakt om groot te worden.

Deze mensen denken anders dan dat jij doet. Leer van hen, krijg inspiratie van hen. Dat is waarom je bij een community zit.

opschalen

 

 

 

Aandacht en voedsel in de vorm van content, cursussen, bijhouden van vakkennis zal er voor zorgen dat je bedrijf groeit

Opschalen, geef je hele bedrijf aandacht

Stop met het denken van dat je niet genoeg klanten hebt en begin met het geven van positieve aandacht aan je bedrijf. Geniet van het werken aan en in je bedrijf.
Hou je positieve mindset vast dat jij goed bent en zorg ervoor dat zo lang je geen genoeg klanten hebt dat je je tijd die je over hebt nuttig besteedt.

Sparren in de community over nieuwe ideetjes, het zoeken of het volgen van een goede cursus om je bedrijf op te schalen. Het lezen van vakliteratuur of een goed boek over je vakgebied. Maak nieuwe content voor op je website om mensen te helpen. Of maak een investeringsplan om een klein deel van het geld wat je wel verdient te investeren.

Kortom geef jezelf en je bedrijf de tijd om te groeien en geniet ondertussen van alles wat je in en aan je bedrijf kunt doen.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.