Home » Kennisbank » Content een vorm van online informatie verstrekken

Wat is content bij affiliate marketing

 

Content is waardevolle informatie die je deelt voor je bezoekers.
Dit kunnen geschreven artikelen zijn, of filmpjes of een podcast.
Het gaat over je niche en belicht alle aspecten van het product wat je gaat promoten.

 

Content, waarom maak je content?

Content is de inhoud van je website. In de affiliate marketing is het content gericht op het product of de producten die je promoot.
Je wil dat je bezoekers het product wat jij promoot via jou kopen omdat jij er dan commissie van krijgt.

Met content in de vorm van een geschreven artikel (of artikelen) laat jij zien dat je weet waar je over praat. Doordat jij laat zien dat jij heel veel af weet van het product en de toepassingen, krijgen je bezoekers vertrouwen in je en zullen ze het product via jou aanschaffen.

 

 

Content kun je verspreiden via een website maar je kunt het ook gedrukt verspreiden bij je doelgroep of huis aan huis

 

Content, wat is waardevolle informatie?

Waardevol content is een artikel, een podcast of een filmpje waar mensen wel iets uit kunnen leren ondanks dat ze het product wat jij promoot misschien (nog) niet kopen.

Mijn niche is biologisch hondenvoer. Ik schrijf artikelen over de ingrediënten in hondenvoer. Wat bepaalde mineralen doen voor het maag/darm stelsel of voor het gedrag. Dat is dus informatie waar mensen wat mee kunnen.

Als ze een hond hebben met bepaald gedrag en ze voegen alleen het bepaalde mineraal toe aan de voeding, dan kan het gedrag van de hond veranderen. Door dit te ervaren krijgen ze vertrouwen in mij en zullen ze voor andere problemen ook bij mij komen kijken. Ze zullen me dan langzamerhand steeds sneller volgen als ik iets aanraad.

 

Content, hoeveel content heb je nodig op een website?

Om aan Google te laten zien dat je een actieve website hebt is het belangrijk dat je continu nieuwe content plaatst.
Wat ik zelf doe is een content strategie maken.

Dit betekend dat ik heel veel zoekwoorden ga opzoeken die te maken hebben met het artikel of de artikelen die ik promoot. Over al deze zoekwoorden maak ik een artikel.

Ik heb dus een lijstje gemaakt met dingen die met voer te maken hebben en de ingrediënten van het voer. Sommige dingen behoren tot de kennisbank (achtergrondinformatie) en sommige dingen zijn waardevol content.

Ik heb eerst ongeveer 15 artikelen geschreven alvorens ik de website ging maken. Ik heb foto’s gemaakt en uitgezocht.
Ik ben begonnen met een maand lang iedere werkdag een artikel te plaatsen. Dan heb je dus aan het eind van de maand 20 artikelen. Vervolgens ga ik over op twee in de week.

Op deze manier blijft mijn website actief en “ziet” Google dat de website steeds wordt ontwikkeld. Daarvoor en doordat je informatief content plaatst gaat Google je belonen door je steeds hoger in de zoekresultaten te zetten.

 

 

 

Nieuwsbrieven die je naar mensen op je mailinglijst verstuurd is ook waardevol content. OP die manier kun je ook een customer journey opbouwen

Content, hoe lang moet een geschreven artikel zijn?

Het is een beetje afhankelijk of je een kennisbank artikel schrijft of een commercieel (waardevol) artikel.
Een kennisbank artikel is een uitleg van bepaalde woorden of bepaalde dingen binnen je niche. Een commercieel artikel is uitleg van hoe je een product gebruikt of hoe je het eventueel op een moeilijkere en lastigere manier zelf kunt doen zonder het product wat je promoot.

De commerciële artikelen moeten minimaal 1000 woorden bevatten. Dan wordt je serieus genomen door Google. Het moet helder geschreven zijn en niet continu herhaling van hetzelfde zijn. Maar een informatief stuk tekst.

Een kennisbank artikel daar hoef je niet meer dan 300 woorden aan te besteden.

 

Content, moet je het allemaal zelf maken?

Ja, een hele duidelijke ja. Google is allergisch voor kopiëren. Als er stukjes in je content hetzelfde geschreven zijn als op een andere website dan wordt dat afgestraft.

Het moet dus duidelijk eigen werk zijn. Maar eigen werk kun je ook uitbesteden.
Als jij een goed betalende niche hebt kun je ook een tekstschrijver gebruiken die het content voor jou gaat maken. Je betaald daar wel wat voor maar als het goed content is dan verdient dat zichzelf makkelijk terug.

 

 

 

Ook de krant bestaat uit content of artikelen. NIet gericht op verkoop maar op het brengen van nieuws

Content laten maken

Bij Writgo  bijvoorbeeld kun je artikelen laten schrijven. Je kunt bij hen een abonnement afsluiten voor 1, 2 of 3 artikelen in de week. Maar je kunt ook losse teksten laten schrijven.

Jij geeft aan waar het artikel over moet gaan en welk product je promoot. Je krijgt dan een artikel wat een goede SEO heeft en waar je ook snel heel hoog mee in Google kunt komen.

Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om eens per week een artikel door hen te laten schrijven en vanuit dat artikel stukjes te nemen waar je weer een nieuw artikel over gaat schrijven. Zo heb je in het begin eens per week een dag “vrij” van plaatsing waardoor je vooruit kunt werken.

Daarnaast krijg je direct een aantal artikelen die zorgen voor veel bezoekers op je website. Naar mijn mening is dat beter dan adverteren.

 

Kortom

Content die je maakt voor je affiliate website moet waardevol zijn, ook als je bezoekers niets kopen.
Je moet zorgen dat je heel regelmatig content plaatst op je website, zodat duidelijk is dat je website heel actief is. Een redelijk gevulde website leest prettiger dan een website waar bijna niets op staat. Dus start de eerste maand met je website dagelijks te vullen met artikelen zodat er snel veel te lezen op staat.
Voorzie je website van goede content door regelmatig content te plaatsen wat al helemaal geoptimaliseerd is en geschreven is door een tekstschrijver