Home » Ondernemers tip: Lees onze eerlijke reviews » Voor de online ondernemer: Review De Online Marketing Tornado

Review De Online Marketing Tornado

Het boek de online marketing tornado

Of je nu al een bestaande website hebt of je gaat helemaal van voren af aan bouwen. Met  boek  De online marketing tornado heb je alle hulpmiddelen in handen die je nodig hebt.

Het boek de online marketingt ornado is nog een ouderwets papieren boek. Ondanks dat ik in mijn thuiswerk bedrijf voornamelijk geld verdien op internet vind ik het wel prettig om een papieren naslagwerk gewoon naast me te hebben liggen zodat ik iedere stap in het boek kan volgen.

Ik heb heel veel gehad aan de internet succes gids van de affiliate marketing revolutie omdat daar alles stap voor stap werd voorgedaan aan de hand van filmpjes. Dat is een mooie manier om je business op te starten.
En met het boek de online marketing tornado kun je je business gaan opschalen en kun je beter worden op alle vlakken van de online marketing.

Auteurs

Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Beiden eigenaar van de IMU (internet marketing unie) Zij helpen al sinds 2010 ondernemers aan een goed opgezette online marketing business.
Ook zij hebben inmiddels hun sporen wel verdient in de internet marketing wereld en dat is prettig want van zulke mensen kun je heel veel leren.

Het boek De online marketing tornado zelf

Uitgegeven: tweede druk in april 2020
Aantal bladzijden: 352
Hoofdstukken: Het boek beslaat 6 delen met 26 hoofdstukken
Bijzonderheden: Aan het eind van ieder deel staat een samenvatting van de punten die zijn behandeld in het voorgaande deel

Omslag van het boek de Online Marketing Tornado

Het boek oogt enthousiast en met heel veel kleur waardoor het er voor mij misschien onbewust wel uitsprong toen ik het zag.

Teksten als:
Blauwdruk voor een wervelende online business

En

Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, lead, klangen, fans en ambassadeurs via internet.

 

Zijn gemaakt om te triggeren en dat deden ze ook bij mij. Alleen als ik dergelijke teksten lees ben ik inderdaad heel erg geneigd het boek te kopen maar alleen om te zien of ze het ook waar kunnen maken.

Je kunt zelf een spetterend bedrijf hebben, en je kunt zelf heel veel weten over internet marketing en je kunt denken dat je geweldig hebt geschreven, daar wil ik dan bewijs van zien, en dus heb ik het boek gekocht.

 

Review van het boek zelf

Als ik ga lezen in een boek waaruit ik moet werken start ik altijd met een pen, in vrijwel ieder boek staan heel veel dingen die werken als uitleg en om je te laten begrijpen wat ze bedoelen, en dat was bij dit boek niet anders.

Meestal start ik eerst met lezen, onderstreep de belangrijke dingen en maak daarna een soort van puntenlijstje waar ik naar moet kijken en waar ik op moet letten.
Ik ben tot deel 2 gekomen en toen heb ik mijn website erbij gepakt. De informatie was zo overweldigend dat ik maar gewoon aan het begin begonnen ben met mijn website aan te gaan passen.

Zoals ik al schreef bestaat het boek uit 6 delen:

  1. De bezoekersmagneet
  2. De rode loper
  3. De ultieme checkout
  4. Affiliate marketing
  5. Memberships
  6. Community building

In ieder deel wordt een onderdeel van de website besproken.  Er wordt uitleg gegeven over hoe mensen denken (en dat vergeet je soms omdat je bezig bent met schrijven en eigenlijk te weinig met je doelgroep) en hoe jij daarop in kan spelen.
Waarmee je op je doelgroep in kan spelen, op welke manier
Hoe je je website opbouwt en natuurlijk hoe je advertenties erop zet maar ook dusdanig dat ze echt verkopen.

Het is dus ook echt 352 pagina’s lang keihard werken, maar dan krijg je ook een website en bedrijf die klinken als een klok.

 

Welke skills heb je geleerd en wat kun je ermee?

Aan het eind van het boek heb je er heel veel skills bij. Ik heb het zelf gekocht als leidraad voor een affiliate marketing website maar je hebt ook SEO (optimaliseren voor zoekmachines geleerd) en daar zijn bijvoorbeeld op Fiverr heel veel mensen naar op zoek.
Je hebt geleerd hoe je een webdesign maak, ook daar zijn heel veel mensen naar op zoek.
Arikelen schrijven, social media gebruiken en speciaal schrijven voor social media.

Je kunt met dit boek zoveel kanten op als je serieus op internet wil gaan werken.

 

Conclusie

Dat ik duidelijk nog geen kaas had gegeven van internet marketing (hoewel ik dacht dat ik al heel veel wist) werd me namelijk al snel pijnlijk duidelijk.

Ik ben dus aan het begin begonnen met keywoorden te gaan verwerken in mijn teksten en ze op de juiste plaatsen te gaan zetten.

Dat leverde me al heel snel veel meer zoekmachine resultaten op. Bijzonder om dat zo te ervaren. Het eerste deel is dan ook volledig gericht op keywords en wordt je volledig voorgekauwd wat wel heel prettig is want je kan pagina voor pagina aanpassen met alles wat daarin staat.

Dan denk je al heel veel te hebben gedaan, nou vergeet het maar. De volgende opdrachten zijn minstens zo belangrijk en minstens zoveel werk.

Affiliate marketing is niet even snel een website online gooien en geld verdienen. Nu wist ik dat al wel omdat ook ik eerst heb gepionierd en weinig tot geen geld verdient dus dat je eraan moet werken dat wist ik al wel maar dat er zoveel bij kwam kijken…………

Nu had ik al een behoorlijke website met heel veel content en dus was (en is want ik ben met mijn eerste website zeker nog niet klaar om hem volledig te optimaliseren)  het enorm veel werk.

Ik ben eerst mijn twee andere kleinere websites aan het doen en omdat ik meteen dan alle pagina’s doe krijg je wel langzaam het systeem in je vingers dus ik heb straks het boek niet meer nodig, hooguit als naslagwerk.

Als je serieus op internet wil gaan werken dat raad ik je dit boek aan. Je kunt er zo enorm veel mee en uit leren. Het beslaat eigenlijk een hele cursus maar dan op je eigen houtje.

Als je met de videotraining van Jacko Meijaard je website op gaat zetten (daar besteed dit boek dan weer niet heel veel aandacht aan) en vervolgens ga je met dit boek de puntjes op de i zetten. Dan heb je binnen een jaar een goedlopende website die geld voor je verdient.